תפקידי ממונה בטיחות בעבודה
1. פיתוח ויישום מדיניות בטיחות: ממונה הבטיחות אחראי לפיתוח מדיניות בטיחות רחבת היקף המתאימה לסוג העבודה ולסיכונים הספציפיים במקום העבודה. הוא צריך לוודא שהמדיניות מיושמת בצורה יעילה ומתוחזקת באופן שוטף.
2. הדרכה ויישום: ממונה בטיחות יכול להעביר הדרכות בטיחות לעובדים , הדרכות בטיחות מגבירות את המודעות לסיכונים וההתנהלות בטוחה בעבודה. ההדרכות צריכות לכלול לדוגמא: שימוש בציוד מגן אישי, מיגון מכונות , בטיחות בעמדת העבודה, כתיבת נהלי בטיחות, וכו'. .
3. זיהוי וניהול סיכונים: אחת המשימות המרכזיות של ממונה בטיחות היא לזהות סיכונים בטיחותיים פוטנציאליים במקום העבודה ולפעול לניהולם ולמניעתם. זה כולל ניתוח סיכונים, מעקב אחר הסיכונים ומיזעורם ע"י הגורם האחראי.
4. פיקוח וביקורת: ממונה הבטיחות צריך לבצע ביקורות ופיקוח קבועים על התקנים, הפרוצדורות ונהלי הבטיחות במקום העבודה, לוודא שהם מתבצעים כראוי ולעדכן אותם כנדרש. זה כולל גם את פיקוח/ תצפית על שימוש בציוד מגן אישי , סיכונים בעמדת העבודה וכו'
5. תקשורת עם רשויות: ממונה הבטיחות משמש כנקודת קשר בין הארגון לבין מפקח עבודה , א.י.בטיחות מקיימת קשר גם רשויות נוספות כעזרה לגורמים במפעל כמו : המשרד להגנת הסביבה בנושא דגימת שפכים וארובות, רשות הכיבוי וההצלה,
6. תחקיר תאונות: במקרה של תאונת עבודה או אירוע בטיחותי, ממונה הבטיחות אחראי לתחקר את האירוע, לזהות את סיבותיו ולהמליץ על דרכי פעולה למניעת אירועים דומים בעתיד.
7. שיפור וחדשנות: א.י.בטיחות מציע באופן פעיל אחר שיטות חדשניות ושיפורים בתחום הבטיחות בעבודה, כדי להגביר את היעילות ולהקטין את הסיכון לתאונות ולפציעות. אנחנו חושבים מחוץ לקופסא.
מינוי ממונה בטיחות בעבודה מחברתינו אינו רק דרישה חוקית, אלא השקעה משמעותית בטיפול בבריאות ובבטיחות של עובדי הארגון. על ידי יישום תכנית לניהול הבטיחות , הדרכה ויישום ,מעקב ופיקוח קפדניים, ממונה הבטיחות מחברתינו מבטיח סביבת עבודה בטוחה יותר, מזעור סיכונים ותורם לתפקוד הארגון בצורה יעילה ואחראית , פחות תאונות יותר יעילות.